El viernes 27 de octubre nos visitó Patricia, educadora medioambiental para hablarnos sobre el compost y su elaboración. En entre otras cuestiones nos explicó la importancia que tiene el transformar los residuos orgánicos en compost ya que supondrá un ahorro en la tasa de residuos y así mismo repercutirá en un beneficio para el medio ambiente.
También pudimos ver cómo realizar este sencillo proceso en la compostera que tenemos en el centro. El proceso consiste en Trocear los restos orgánicos para que se puedan degradar mejor, añadirle paja o ramas para que puedan tener el Aire suficiente y mantenerlo Tapado (TAT). Es conveniente que los restos de materia orgánica sean variados y abundantes y vigilar el proceso para que no se produzca un exceso de lixiviados.
Esperemos que en los próximos meses tengamos nuestro propio compost.
Oct 31
Compost en el instituto
Oct 31
La castanyada
Els alumnes de 2n d’ESO hem treballat un any més la tradició de la Castanyada a les classes de català on, a més a més de parlar de com la celebrem cadascun, hem fet un recull de refranys i cançons típiques d’aquesta festa. Per acabar, hem contat històries de por com es feia antigament a la vora de la llar de foc.
Sabeu què és la castanyada?
La castanyada és una festa popular que se celebra la nit anterior a Tots Sants, el 31 d’octubre, i que prové d’una antiga festa ritual funerària. Consisteix a fer un àpat en què es mengen castanyes, panellets, moniatos i fruita confitada. La beguda típica de la castanyada és el moscatell. Pels volts d’aquesta celebració, les castanyeres venen al carrer castanyes torrades i calentes, i generalment embolicades en paper de diari (paperina), per això la celebració de la castanyada se sol representar amb la figura d’una castanyera: una dona vella, vestida amb roba pobra d’abrigar i amb un mocador al cap, davant d’un torrador de castanyes per a la venda al carrer, amb faldilles de sargil molt amples i folrades, amb davantal de cànem i llana.
La festa consisteix a realitzar una foguera i, un cop hi ha brases, s’hi col·loca a sobre un cilindre metàl·lic amb forats a la base (actualment es poden preparar al forn). Sobre aquest recipient, o un altre per l’estil, s’estenen les castanyes a les quals prèviament se’ls ha realitzat un tall en un extrem perquè no saltin o explotin. Un cop rostides es pelen i es mengen. A més a més, en les mateixes brases podem rostir els moniatos. És comú ensutjar la cara amb les restes de la foguera, saltar les fogueres- ja que porta sort-, així com realitzar diferents jocs tradicionals, explicar contes i cantar cançons.
Alumnes de 2n d’ESO.
Oct 31
BRAIN HAT
The new 4th year ESO subject called Personal and Professional Training and Guidance (PPTG) focuses on helping students to acquire the necessary competencies for personal development, health promotion, employability and social inclusion.
Students are learning to identify and apply the processes involved in learning, analyzing their implications and developing strategies that favor the acquisition of knowledge, skills and attitudes.
To learn about the main lobes of the brain, we have made a paper hat that students can wear to better understand where each lobe is located and what functions it performs.
FOPP focuses on helping students acquire the necessary competencies for personal development, health promotion, employability and social inclusion. Students are learning to identify and apply the processes involved in learning, analyzing their implications and developing strategies that favor the acquisition of knowledge, skills and attitudes.
To learn about the main lobes of the brain, we have made a paper hat that students can put on to better understand where each of them is located and what functions they perform.
Oct 30
Inicio del Concurso de Entretenimiento Matemático
El Departamento de Matemáticas organiza, un año más, el concurso de Entretenimiento Matemático. El alumnado de ESO está invitado a resolver problemas matemáticos de diversa índole. El objetivo es estimular el pensamiento y entretener a través de la resolución de un problema semanal que pone a prueba la lógica, el pensamiento lateral y la originalidad, más allá de los contenidos estudiados.
Oct 24
Compost en el instituto
Oct 23
Sortida cultural a Barcelona amb els alumnes de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat.
El divendres passat, els alumnes d´Història de l’art, Dibuix i Català de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat, es van desplaçar a Barcelona per visitar el Centre de Cultura i Memòria “El Born”, i el Centre Cultural “CaixaForum”. Pel matí, al Born, van poder gaudir d’una ruta guiada pels jaciments de la Barcelona del segle XVIII i de l’exposició “De les pedres a les persones”. Per la tarda, al CaixaForum, van visitar l’exposició “la Imatge Humana”, on els alumnes van endinsar-se a un viatge a través del temps sobre l’evolució de la representació de la imatge humana en l’art. Va ser un dia genial!!
no se han encontrado imágenes
Oct 20
VISITA A GUISSONA
El martes 10 de octubre l@s alumn@s de 2º del CFG Básico de Servicios Administrativos, de 2º del CFGM de Gestión Administrativa y de Economía de 1º de Bachillerato realizamos una visita guiada por las instalaciones de BonÀrea Agrupa en Guissona (Lleida) para conocer cómo desarrolla todas las actividades ganaderas, industriales y comerciales necesarias para poder llegar al consumidor sin intermediarios.
La visita comenzó con un recorrido en autobús por el pueblo de Guissona para conocer las distintas instalaciones que ha construido la empresa entre las que se encuentran una residencia de ancianos, una entidad financiera (Caixa Guissona), una gasolinera o un gran supermercado.
En la fábrica, la visita comenzó vistiéndonos con una bata, un gorro y unos patucos desechables de protección ya que la empresa se dedica a la elaboración de alimentos. Tras la proyección de un vídeo didáctico sobre la empresa, nos montamos en un tren eléctrico para conocer el proceso productivo de los diferentes artículos que elaboran como pollo al ast, embutidos, longanizas, queso o leche entre otros, además de contemplar los secadores de jamones con unos dos millones en proceso de curación. La visita finalizó con la entrega de una taza a cada uno de l@s asistentes y una abundante comida de tipo buffet entre la que pudimos degustar sus variados productos.